miercuri, 12 septembrie 2012

Cum se scrie un comunicat de presa


Comunicatele de presa cu un continut vizual au sanse mai mari sa atraga atentia audientei



Comunicarea vizuala poate fi realizata prin fotografii si filmulete. Comunicatele pot fi promovate pe retelele sociale obisnuite sau pe cele specializate pe foto si video, cum este cazul Pinterest. O comunicare vizuala facuta corect are capacitatea sa creasca considerabil numarul de vizualizari si sa aduca mai multe vanzari ale produselor companiei.

Vezi și

  1. Schema de tratament pentru cazurile ușoare de Covid-19

  2. Romania traiește , încă ,  din inertia bogățiilor create in Epoca Comunistă

  3. Scara de valori a societății romanești 

  4. Europa privită din viitor

  5. Hrana vie

  6. Planurile in derulare sunt o munca in progres,  veche de sute de ani  

  7. Destinatii uimitoare pe glob

  8. Miracolul japonez- Drum reconstruit în patru zile

  9. Primarul care nu frură

  10. Duda a pus mâna pe Casa Regală

  11. Nu poti multiplica bogatia divizand-o !  

  12. Evolutia Laptop - Cântărea 5,44 kg

  13. O Nouă Republică

  14.    A fi patriot nu e un merit, e o datorie.! 

  15. În vremea monarhiei, taranii romani reprezentau 90% din populatie si nu aveau drept de vot.

  16. Miracolul din Noua Zeelandă - LYPRINOL

  17. Cea mai frumoasă scrisoare de dragoste

  18. Locul unde Cerul se uneste cu Pamantul

  19. Fii propriul tău nutriționist

  20. Maya ramane o civilizatie misterioasa

  21. Slăbești daca esti motivat

  22. Serbet de ciocolata

  23. Set medical Covid necesar acasă

  24. Medicament retras - folosit în diabet

  25. Brexit-ul - Spaima Europei

  26. Virusul Misterios

  27. Inamicul numărul unu al acumulatorilor 

  28. Sistemele solare - apă caldă

  29. Economisirea energiei electrice

  30.  Hoțul de cărți

  31. Aparitia starii de insolventa

  32. TRUMP ESTE PRESEDINTE

  33. Microbii din organismul uman

  34. Despre islamizarea Europei. O publicăm integral.  Și fără comentarii. 

  35. „Naţiunea este mai importantă ca Libertatea !”

  36. Masca ce omoară virusul     O veste de Covid  

  37. Primul an de viaţă - Alocatia pentru copil  

  38. Tavalugul Marelui Razboi - Globaliyarea - Asasinii Economici



Comunicatele de presa de pe Pinterest
Pinterest este un site concentrat pe imagine care a devenit tot mai puternic in ultimul timp si rivalizeaza cu alte site-uri din social media. Pinterest are in jur de 17 milioane de utilizatori.
Pe Pinterest se genereaza continut vizual prin fotografii si video-uri, ducand la o comunicare bazata pe forta reprezentarii vizuale a informatiei. Reprezentarile vizuale atrag atentia mediului de afaceri, iar Pinterest a inceput sa fie folosit ca o unealta pentru promovarea produselor companiilor. Multe branduri au decis sa foloseasca aceasta platforma pentru afacerea proprie. In plus, Pinterest ofera posibilitatea de a analiza activitatea sociala, prin calcularea unui scorul de influenta care duce la imbunatatirea interactiunii.
In cazul comunicatelor de presa, partea vizuala a acestora este perfecta pentru a fi folosita in Pinterest. Companiile au ocazia sa foloseasca continutul vizual pe care il au la dispozitie: posteaza fotografii de la evenimentele pe care le-au organizat, poze aparute in articole, realizeaza galerii video etc. Printr-un simplu “pin”, informatia vizuala apare in retea si este disponibila cu usurinta.
Infografice in comunicate de presa
Infograficele reprezinta o modalitate creativa de a transforma un comunicat de presa obisnuit intr-unul cu o forma grafica. Ca orice imagine, aceasta este mai usor de inteles si de transmis mai departe. Conform companiei canadiene Revolve, specializata pe infografice, 65% dintre investitori asimileaza mai bine informatia redata vizual. Conform unui studiu realizat de CrowdFactory si PRNewswire despre sharingul comunicatelor de presa pe retelele sociale, 48% din share vine de pe Facebook, 37% de pe Twitter si 15% de pe LinkedIn.
Exista site-uri specializate in desene grafice, harti etc. Pe astfel de site-uri (statsilk.com, creately.com, visual.ly) se gasesc tool-uri care iti permit sa realizezi propriul tau infografic. In cazul in care nu ai timp sa te ocupi de acest lucru, este recomandat sa angajezi un designer specializat.
Foto & video in comunicate de presa
Suportul multimedia dintr-un comunicat de presa (fotografii, videouri, slideshow-uri etc) poate creste numarul de vizualizari, gratie modului in care oamenii consuma informatia in mediul online.
Una dintre cele mai mari companii mass-media din lume, PR Newswire, a realizat un studiu in 2011 cu privire la modul in care suportul multimedia imbunatateste rezultatele unui comunicat de presa. Conform rezultatelor obtinute, comunicatele de presa care contin elemente multimedia genereaza mai multe vizualizari. Fiecare element din suportul multimedia poate avea propria lui audienta. Videourile, de exemplu, pot fi distribuite pe nu mai putin de 70 de site-uri specializate in continut video.
Studiul PR Newswire arata ca, intr-o singura luna, comunicatele de presa cu suport multimedia au fost share-uite de 3.53 ori mai mult decat comunicatele-text. In plus, continutul multimedia are o durata de viata de peste doua ori mai mare decat un comunicat simplu deoarece atentia publicului este mentinuta mai mult timp.
Foloseste cel putin o fotografie in comunicatele de presa. Fotografia trebuie sa fie relevanta pentru titlul si continutul comunicatului, sa fie clara si intr-un format cat mai comun (de exemplu, .jpeg), pentru a nu fi nevoie de modificari. Reprezentantii mass-media au intotdeauna nevoie de o fotografie cand preiau un comunicat si fac un material propriu. Orice jurnalist apreciaza un comunicat de presa in care are o fotografie buna, primita chiar de la sursa, pentru ca nu vor mai aparea probleme cu drepturile de autor daca preia din alta parte.
Atat fotografiile, cat si filmuletele sunt mai atractive pentru public si exista mai multe sanse sa fie share-uite pe site-urile de socializare decat comunicatul in sine. Adauga linkuri spre sursa originala a comunicatului de presa sau spre site-ul oficial al companiei pentru a genera trafic.

Un comunicat de presa de succes este unul care indeplineste atat criteriile legate de text, cat si cele legate de conjunctura sau moment. Poti scrie un comunicat perfect din punct de vedere al redactarii, insa acesta nu va avea succesul scontat daca nu este emis la momentul potrivit. Exista cateva intrebari cruciale pe care este bine sa ti le pui inainte sa trimiti un comunicat de presa.
1. In ce zi trimiti comunicatul de presa?

Exista mai multe teorii cu privire la cea mai buna zi a saptamanii pentru a emite un comunicat de presa. Specialistii in PR sunt de acord ca un comunicat ar trebui trimis de marti pana joi inclusiv. Lunea este considerata o zi aglomerata, in care companiile isi planifica programul pe urmatoarele zile si in care un comunicat poate scapa atentiei destinatarilor. Vinerea este considerata o zi in care activitatea incetineste deoarece lumea se pregateste de weekend si nimeni nu mai este foarte interesat de noutati profesionale.
Pe langa zilele de luni si vineri, comunicate de presa nu se emit in zilele de sarbatori, cand cel putin o parte dintre oameni au zi libera. Daca noutatea comunicatului include si o invitatie la un eveniment (de tip conferinta), fa in asa fel incat sa emiti comunicatul cu cateva zile inainte pentru ca lumea sa aiba timp sa dea confirmarile.
2. Exista vreun eveniment major in ziua emiterii comunicatului?
Impactul unui comunicat de presa poate fi umbrit de un eveniment major, din acelasi domeniu de activitate sau din alt domeniu. Un summit, un targ international, o decizie politica importanta, un scandal public cu impact asupra populatiei sunt doar cateva exemple de evenimente care capteaza atentia presei si marelui public. In astfel de zile, este mai bine sa nu se emita niciun comunicat deoarece audienta lui va fi mai scazuta decat cea dintr-o zi obisnuita.
3. Cate corecturi a avut comunicatul ?
Un comunicat de presa care urmeaza sa fie emis ar trebui corectat de cel putin doua persoane. In acest fel se elimina riscul de a lasa o greseala in text. Chiar daca trebuie trimis cat mai repede, rezerva timp pentru o corectura minutioasa.
4. Sunt updatate informatiile uzuale din comunicatul de presa?
Unele informatii dintr-un comunicat de presa sunt repetate de fiecare data pentru ca, in general, sunt aceleasi. Tocmai de aceea nu li se mai acorda prea multa importanta. Este vorba despre elemente precum informatiile de contact si descrierea companiei. Gandeste-te daca s-a schimbat ceva in ultimul an in politica sau viziunea companiei. Uneori pot exista mici detalii care ar trebui inserate, astfel incat prezentarea companiei sa fie adusa la zi. Verifica si informatiile de contact acolo unde este cazul si orice alte informatii pe care, in mod normal, le copiezi de la un comunicat la altul.
5. Cum arata linkurile in comunicatul de presa?
Evita expresiile de genul “apasa aici”, “click aici” atunci cand folosesti linkuri externe. Este important, din punct de vedere SEO, sa folosesti cuvintele cheie in corpul textului. Linkurile iti ofera o astfel de ocazie. Trece numele companiei si linkuieste acest nume spre site-ul ei oficial. Cand comunicatul va fi preluat de mass-media, inclusiv acest cuvant-cheie vital, care este numele companiei, cu link pe el, va fi preluat. Verifica daca nu exista, cumva, o noua varianta a logo-ului companiei. Cu cat este mai updatat un comunicat, cu atat va face o impresie mai buna.

Cand exista multime de informatii care pot fi folosite intr-un comunicat de presa, din exces de zel se obtine un text stufos, neinteresant pentru audienta. Specialistii PR se confrunta mereu cu aceasta problema: diferenta intre scopul lor si interesele audientei. Iata in continuare 3 dintre cele mai comune greseli pe care le fac specialistii PR cand pierd din vedere perspectiva celor carora li se adreseaza.
1. Lipsa focusarii pe o anumita tema
Uneori, informatiile disponibile pentru un comunicat de presa sunt foarte bogate, iar de aici vine si dilema: ce sa aleg ca tema principala? Greseala apare atunci cand se abordeaza mai multe teme care par interesante pentru o audienta multipla. Rezultatul este un comunicat de presa care nu este concentrat pe nicio tema principala, deoarece abordeaza mai multe subiecte in acelasi text.
Trebuie evitat acest lucru din doua motive. Primul il reprezinta audienta. Oamenii, indiferent ca sunt clienti, jurnalisti sau colaboratori, cauta o informatie clara, usor de inteles si evita textele lungi, cu prea multe detalii. Al doilea motiv il reprezinta optimizarea comunicatului de presa. Motoarele de cautare folosesc algoritmi care analizeaza continutul paginii web si califica informatia ca atare. Un comunicat de presa nefocusat pe o tema clara ar putea fi considerat irelevant de motoarele de cautare, tocmai pentru ca subiectul este diluat in alte multe subiecte.
2. Folosirea unui limbaj de specialitate
Se poate ca o companie sa fie specializata pe un anumit domeniu care are la baza un limbaj de specialitate, de tipul: stakeholders, dependenta finish-to-start, nivelarea resurselor etc. Aparent, acesti termeni definitorii pentru companii ar putea contribui la imaginea de buni profesionisti. Chiar daca in interiorul companiei se vorbeste frecvent in acesti termeni, intr-un comunicat de presa cuvintele si expresiile specializate nu vor ajuta la imaginea companiei, dimpotriva. Nici mass-media, nici potentialii clienti si probabil nici partenerii nu vor avea rabdare sa citeasca un text greoi, care necesita o atentie speciala pentru a fi inteles pe deplin. Mai mult, este putin probabil ca mass-media sa preia acel comunicat pentru a face o stire.
Un alt motiv pentru care ar trebui adoptat un limbaj uzual in locul celui specializat in reprezinta motoarele de cautare, unde cele mai multe persoane for realiza cautari specifice, insa folosind un limbaj uzual, nu unul tehnic.
3. Provocarea unei reactii intr-un mod gresit
Unul dintre scopurile unui comunicat este sa provoace audienta sa actioneze: jurnalistii sa preia stirea, potentialii consumatori sa cumpere noul produs anuntat, potentialii colaboratori sa contacteze compania pentru noi proiecte etc.
Uneori, insa, in comunicatele de presa se foloseste adresarea la persoana II singular tocmai in scopul de a implica cititorul. Insa o astfel de adresare face textul sa sune a mesaj publicitar, incalca regula de redactare a unnui comunicat si, in plus, nu este util pentru SEO. Comunicatul tau de presa are de castigat din punct de vedere al vizibilitatii online cand contine cuvinte precum “clienti”, “piata”, nu cand contine un simplu pronume.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu